آموزش ساخت جعبه کادو بسیار آسان و زیبا

جعبه سازی هیراد در این مطلب قصد دارد طرز ساخت جعبه ای ساده و شیک را به شما آموزش دهد. ساختن این جعبه بسیار ساده است. و شما به راحتی میتوانید با استفتده از آن یک جعبه کادوی زیبا را بسازید و آن را به دوستانتان هدیه دهید.

در ادامه مراحل ساخن را همراه با تصاویر برای شما نشان داده شده است.

  

 

لوازم مورد نیاز:

  • مقوای رنگی در ابعاد 22*22 سانتی متر
  • روبان برای تزیین جعبه
  • سی دی
  • قیچی
  • مداد

مراحل ساخت :

1. الگوی جعبه را با استفاده از یک سی دی رسم میکنیم. همتنطور که در شکل زیر میبینید روی مقوا با استفاده از سی دی یک دایره رسم میکنیم. سپس مرکز دایره را پیدا کرده و دو قطر دایره را رسم میکنیم. به طوری که بر هم عمود باشند. ب این ترتیب دایره به چهار قسمت مساوی تقسیم میشود.

2. در یکی از چهار قسمت دایره قبل، یک دایره دیگر به کمک سی دی رسم میکنیم به طوری که به دو خط عمودی و افقی مماس شود(مطابق شکیل زیر).

دو قطر عمود بر هم را برای دایره دوم هم رسم میکنیم. دایره دوم هم به چهار قسمت مساوی تقسیم می شود. برای هرکدام از قسمت ها باز به کمک سی دی یک نیم دایره رسم میکنیم. به طوری که به دو خط عمودی و افقی مماس شود. بنابراین هشت نیم دایره رسم می شود .

3. حالا دور الگوی جعبه خود را مانند شکل با قیچی میبریم.(همانطور که در شکل میبینید.)

4. حالا باید از روی خط نیم دایره ها الگو را تا بزنیم.(برای هر دایره چهار نیم دایره). برای اینکه راحت تر شود . میتوانید با استفاده از یک مداد نوکی روی خط نیم دایره ها خط تا ایجاد کنید.

5. وقتی همه خط ها رو تا زدیم . الگو را مطابق شکل جمع می کنیم. جعبه کادوی ما آماده است. تنها کافیست هدیه خود را داخل جعبه قرار دهیم.

برای تزیین جعبه میتوانیم از یک روبان کمک بگیریم و دورش راببندیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.